Nyyd oleme ka meie need nii nimetatud Expat’s voi siis Expatriates.

Kes on Expat? Expat on inimene kes elab ajutiselt  maal mis pole tema kodumaa . Expatriate sona tuleneb ladina keelsest sonast — EX- (out of) valjaspool ja patria — Country( maa)( isamaa)– Kokkuvottes siis — oleme elanikud valjaspool isamaad… Omamoodi huvitav.

Expats Hiinas on  taiesti ara hellitatud. Kuna enamus Expat’sidel on raha ja resursse elada paremat elu, siis parema elu sisse kaivad ka “tädi”d  ehk siis hiin akeeles AYI, autojuht ja  ysna tihti ka hiina keele opetaja . AYI aka Tädi kuupalk on kusagil 3300  rmb ehk siis  umbes 460 dollarit kuus. See AYI  siis koristab, teeb syya- KUI NOUTAKSE, triigiv, organiseerib etc.. Yhesonaga selle raha eest teeb ta koik  – kaasaarvatud laste vaatamine.  paev kestab kusagil kella 8ksast kuueni , ja kui yletunde teeb ( nadalavahtustel kui vanemad tahavad pidutseda, siis maksame dollari tunni eest juurde).

Autojuhti on samuti Hiinas vaga popp omada, ning nende palgad on vaga erinevad. Kas tahad autojuhti autoga- mis on kallim , autojuhti  kes soidab sinu autoga. Autojuhti kes tuleb vaid sinu kutse peale — pool paeva maksab 300 rmb, ja terve paev kusagil 700 rmb( kusagil 103 dollarit)… Selle raha eest ta soidutab sind paevas kuhu vaja, bensiin on meie poolt, tolli teede maksud peame meie maksma. Kuid point on , et selles HULLUS liikluses , kus vahel kahe rajalist teed kasutatakse viie rajalisena, siis autojuht on ellu jaamiseks  VAJALIK!!!   KUi aga tahaks ka palgata autojuhti   siis  umbes sama palu maksaksime 3300 rmb  kuus. Ta lihtsalt hangib siis kusagil ringi,  ja kui meil teda vaja on , siis lihtsalt helistame ja ytleme,  10 ne minuti parast palun oodake mind seal, ja viige sinna..e tc. Kuna mu hiina keel on taiesti algarenenud, on mul seekord onneks lainud, et mu abikaasa  on HIINLANE ja tanu temale ajan ma paevas koik asjad korda.  Kui poes olles aru ei saa mis vaja, helistan talle ja ta selgitab myyjale koik ara… ONNEKS ON NICKIL PALJU KANNATUST😀

Expati elustiili juurde kuuluvad ka igasugu muud EXPATI clubid , yritused, jne. Ma olen sel alal algaja ja vaatan hetkel korvalt. Opin teed yletama, opin  oigesti naeratama, opin oigeid kaeliigutusi tegema, opin haaletooni kasutama… JA ALATES KOLMAPAEVAST HAKKAN OPPIMA KA HIINA KEELT !!! YEAH bitches, take that !!!  ANyway. Nagu ma ka oma Face book lehel mainisin, ei suuda ma ikka uskuda et Ma  elan sellist elu.    Vahel yles argates istun moned minutid oma voodil ja vahin aknast valja et veenduda et  ma ei nae und.  MA OLEN RAHUL, et olen Hiinas.  MA olen rahul et valikud mis ma  enda jaoks teinud olen,  on olnud oiged valikud.   Kuid samas tean et alati   , igale onne hetkele jargneb terve hunnik onnetust. Ei taha moelda mis juhtuma hakkab… ma ei oota. olen valmis igaks loogiks

Pilte leiate siit.

http://picasaweb.google.com/dianatan78/GreatWallAndOtherHappeningsInBeijing#

2 thoughts on “Nyyd oleme ka meie need nii nimetatud Expat’s voi siis Expatriates.

  1. sille ütleb:

    Nii tore on lugeda, et Sa oma eluga rahul oled.🙂
    Kuidas Gabrielil uues koolis läheb? Või on teil alles vaheaeg?

  2. eveli ütleb:

    lahe isegi autojuht on tahaks ka hiinas elada jamaailma näha ja tore et eluga rahul oled

Lisa kommentaar

