Jaapanis kaidud.. Kuid Harajuku jai kahe silma vahele…

Oigemini ajast jai puudus. Lendasime 17stkymnendal Pekingist Narita lennujaama. Lennuk hilines ilma tottu 30 minutit ja tanu sellele magasime  viimase  ” tasuta” hotelli bussi ka maha. Ja siis laksime taksojuhile… Koigepealt– Oleme ju taielikud ameerikalsed. Usas tipime koikidele 15% ja veel rohkemgi kui  on hea service. Hiinas vaga harva, peaaegu mitte kunagi, kuna koik tipid lahevad omaniku taskusse, ja ettekandjad ei saa seda raha endale, kuna ettekandjatel on oma tais palj, mitte nagu Usas, kus ettekandjad peavad tippi hea teenistusega hoorama…

JAAPANIS aga–  ( tegime selle endale enne selgeks) EI OLS soovitatav tippida… SEST see on moeldud alandusena.  Yhesonaga, isusime taksosse, ja taksomeeter tiksuma. Ja korraga lendas tagaistele Banaan… Tegeliklt ei lennanud, aga taksojuht teadis vist Inglise keeles kahte sona– BANANA ja COFFEE CANDy… NOH, koige pealt uuris Gabreli vanust–  Baby 1, 2  or 6.. Mille peale me saime aru et AAAAA< ta tahab Gabrieli vanust teada, ytlesime et 9.. SElle peale,,, NINE aaaaaahaaaaa, BANANA baby, banana….

Banaan katte saadud lendas mingi komm tagaistmele… Ja naeratav “vanaisast’ taksojuht  siis itsitas kaasa.. COFFEE candy- baby- take Candy… Gabrielil ja meil nalja kui palju… See oli ju Meie esimene kokkupuude “ehtsa” Jaapani vanaonuga.. Joudsime siis  Radissoni, Narita lennujaama lahedal ( 16 min soit maksis 60 dollarit JUUBE KALLIS) Maksime taksojuhile, too hyppas taksost valja, ja hakkas Gabrieli Kallistama ja ise kova haalega naerma, Me ka siis ebalevalt naersime kaasa, et HI , HONEY,, hehe, do you think this is all japanese are? hehee.. heheh..hehe  Gabriel ka vaatas meile suurte irvitavate silmadega otsa, et no mis siis sellel onul hakkas…. Kuid  igavesti tore juhtum. USAS oleks selle mehele kohe politsei kutsunud.. kes teab mida ta katsuda tahab….  Saime ka seda hiljem teada et See nadalavahetus oli Jaapanis Vanavanemate tanuavalduse nadal, ja koik vanainimesed olid super austatud  Pyhapaeval/Esmaspaeval. Ja seda oli naha ka.. Igal pool olid STIILSED, ornad, ilusad, sobralikud vanaemad vanaisad, ja oleksite veel nainud, kuidas nende pered nende eest Hoolitsesid. SUu jai lahti…

Jah, jaapan on mul nyyd igavesti sydames. Narita, Shinjuku area ja seda ymbritsevad alad… Rahvas on fantast sobralik, ja tanulik, kummardavad ette taha, kuigi rahvast on massiliselt, ei JOOKSE keegi sulle otsa, keegi ei astu sulle varba peale, pole ajuvabasid liiklusummikud. Tanavatel rahvas kohe tunnetab kus suunas sa lahed, ja astub diagonaalis, voi samm korvale.. KUi otsa komistabki keegi kogematta, siis VABANDATAKSE 10-20 korda, kummardatakse jne.. Ja tanavad– OMG— KUI puhtad, selline tunne oli , et ma ei vajagi taldrikuid, soon otse tanavalt. Prygi mitte kusagil, ka prygikastid puudusid. Ysna tihti vaatasime Nickiga noutult ringi,et kuhu ma siis selle pudeli viskan…. Ja siis  jai silma see, et inimesed jalutasid iga sugu kotikestega ringi, ning veel suurema jalgimise tulemusena nagime, et inimesed koristasid iseenda jarelt koik ara- pistsid prygi endale kotti, ja kandsid seda kotikest kaasa endaga.   AUsona– Hiinaga vorreldes nagu oo ja paev…

Ja veel mis mulle vaga meeldis oli  see , kuidas austati seda et ei hairitaks teist oma mobiili helina voi mulaga. MITTE KUNAGI , mitte kusagil ei kuulnud me kedagi telefoni otsas kovasti lallamas,( nagu hiinas seda tehakse). Bussides, trammides, rongides, ka hotellides olid yleval sildid mis keelasid telefoniga raakimise, ja markisid ara ka selle , et  see hairib sinu korval istujaid. Yhesonaga, inimestel on suur austus oma  inimeste ja ymbruskonna vastu.

Kuid tanu sellele oli vaga naljakas jalgida  subway peal olevat rahvast. koik istusid super sirgete selgadega– osad tukastasid oma pika soidu ajal– jalad koikidel vaga vooruslikult koos, mitte yle polve… Ja siis lahimal jalgimisel naed seda, et koik on ninapidi textimas, voi uudiseid lugemas, voi mange mangimas oma telefonidega.  Nii armas vaatepilt.  Pole ime et Jaapanlased on haaletatud maailmas  esikohale oma Reisikommete poolest. YEAH japan… Usa on kusagil tagapool..boooo..

Subway on Jaapanis koige normaalsem yhest kohast teise saamise meetod. Ja systeem on lihtne. Votad katte kaardi, vaatad ara kuhu minna tahad,   vaatad ara kohad kus pealt punaselt rohelisele  voi mis iganes varviga margistatud  rongile ymber istuma, valjud jaamas,  lahed jargmisse terminali — koik on vaga hasti ja loogiliselt margistatud, ja istud ymber.  Ei mingeid ummikuid ja rongid olid alati kohal minutilise tapsusega. Me liikusimegi muuseumide ja turistide “vaatamisvaarsusi” taga otsides  rongiga ringi. Paeva pilet kusagil  18 dollarit inimese pealt– gabriel poole hinnaga.  Ja tanu sellele et Jaapanis on vaga hea public transportation,  soidab rahvas ringi ka vahem autotega🙂  Ja tanu sellele vahem liiklus ummikuid.. BTW.. me ei nainud mitte yhtegi  bensini jaama Jaapanis.  KUid yllatuseks tuli autode juhul ka see et rool on paremal pool…. Ma polnud selleks alguses valmis.. Vaga vooras.😀

Veetsime Regina Synnipaeva sept 19th, jaapanit pidi ringi  matkates, 20ndal regina surmaasta paeval, olime koik  kuidagi tusased ja kurva, ei tahnudki midagi teha. laksime varem lennujaama ja istusime siis seal . Ma joudsin  nii monegi taskuratiku labi niisutada oodates..

Samuti kohtasime Shinjukus oma kallist Sopra James’i , keda me polnud 3 aastat nainud, ja lopuks tutvusime ka tema varske abikaasa Akikoga.  Kuna AKiko on Jaapanlanna, tellis ta meile laupaeva ohtul koik toidud ja joogid ja raakis vaheke oma elust yle maailma- ta on elanud Koreas,  Usas, Saksamaal.. ja nyyd tagasi vanemate lahedal Jaapanis, kuid Oktoobris kolivad taaskord tagasi Calisse… Yhesonaga, lahedad 3 paeva olid. Aega oli kyll napilt, kuid ka raha, sest Jaapan on kuri kallis.  KOIK ON KALLIS,  ja me muud ei teinudki Jaapanis kui Soime– palju Sashimit, sushit, ja koike muud head ja paremat😀

AItab siis tanaseks. Ei viitsi teid enam oma mulaga tyydata. Kuid Jaapan on ka nyyd my sydames.. Kunagi lahen sinna tagasi, ja uurin Harajuku  kanti ja seda just Pyhapaeval…