Laste tööjõud

Alati manitsetakse meid mitte ostma võlts disainerite kotte, või võlts riideid , voi mis iganes, kuid kui palju meie Eestlased tegelikult mõtleme sellele laste tööjõule meie omal maal. Olen kyll ameerika kodakondsusega hetkel, kuid oman ka Eesti passi, ja see annab väikese õiguse seda teemat isiklikult kasutada.

Olen Eestis elanud, olen eestis ÜKTd teinud, olne näinud kuidas teised seda teevad , ning nyyd siis teema juurde.

Kui paljud teist on lastega sygisel metsas seenel ja marjul käinud? Kui paljud teist on oma lapsi manitsenud , et korjake nyyd ikka ilusaid marju, ja puhastage hästi ära, ja vaadake et seened on ilusasti puhastatud, sest kui pole, siis ei saa raha selle eest? Mis te arvate ,  milleks seda kutsutakse?  Lihtsalt heaks lapseks olemiseks? et taskuraha saada, ? Õigus, lapsed on  raha nimel valmis kõigeks. KUID, kuhu need seened ja marjad, ja kivid mis põldudelt suure vaeva ning väikese rahaga korjatud lähevad? Ikka suurele maailma turule. Poodide lettidele,  home depot lettidele  ja meie järglased naeratavad vaid , kui näevad oma rahakotis euro mynte ( või siis varem krooni pulbrit).

Miks ei näe maailm seda , või miks ei näe Eestlased seda, et ka nemad sunnivad oma lapsi sellele odavale laste tööjõu teele, et õpetada nende lastele et raha teenimine pole alati lapsemäng, kuid samas vanemad ei mõtle sellele, et  poodides on mustika hind naiteks 200 grammi, kusagil 8 dollarit ( HIINAS). Kukeseene  pool kilo Usas, oli ka  yle 10 dollari. Ja kukeseened olid sisse toodud euroopast.

See et Eesti on väike, ei tähenda see seda, et  seal see laste tööjõud puudub.  Kuid Hiinaga võrreldes on see sama. lapsed saavad samad sendid, istudes päev läbi vuriseva masina taga, et aidata oma peret.  Ja üsna tihti suviti teevad seda Eesti lapsed, istudes päevad läbi metsades, et koguda raha  millegi neile olulise jaoks.

Yhesõnaga,   mul on hetkel karvad igalt pool turris, kui saan võtta et , akki see sall mida ma kannan on tehtud alaealise poolt. Miks keegi ei pane mulle seda sydamele, et äkki see smoothy , mida ma hetkel joon on tehtud marjadest, mida 7 aastane mitu tundi kokku korjas?

Või see notsu ribitykk, on tegelikult yhe 10 aastase lapse töö, kuna ta pidi seda notsut suvi otsa toitma, …

Anyway, mul on lihtsalt nii kõrini sellest et alati näidatakse näpuga  kellegi teise kapsaaeda, enne kui oma 100 protsenti läbi uuritakse.

Hei… järgmine kord kui ampsate poest ostetud kukeseentest ning puravikest suu täis, äkki mõelge sellele, kust kohast need seened on päritud….

di.

6 thoughts on “Laste tööjõud

  1. Lapsevanem ütleb:

    Jah. Meie lapsed ei tohi saada mingit töökogemust. Ei mingit kogemust, et raha tuleb raske tööga. Raha peab niisama saama. Samuti kui piim kasvab poeletil.

    • caliwitch ütleb:

      Ja kas mu jutu point oli selles et ei TOHI? dear lapsevanem??? Point on selles, kui palju olen ma ka EESTIST saanud vastukaja selle kohta, et miks sa kannad made in china kas sa siis ei tea. Ja nyyd mu vastus on… Sa sood mustikaid, kas sa siis ei tea. Snap…

  2. Kadi ütleb:

    I can understand where you are coming from ja saan aru, et postitus on ehk suunatud konkreetsele kontingendile, aga kas saab nüüd metsas seenel käimist ja õmblusmasinate taga istumist pikad päevad päris üks ühele võtta? Just my thought…

    • caliwitch ütleb:

      Ok.. vordlen seda vaheke teisiti- Eesti vaike-ja sellel omad voimalused, Hiina suur, ning siin on metsa asemel suured, suured factory’d . ma ei vordleksgi, kuid , vaeva on need lapsed nainud yhtemoodi palju.. ja kuna Hiina ning Eesti palgad on taitsa vorreldavad, siis yhtemoodi sentide eest..

  3. kukupai ütleb:

    Küsimus on siiski selles, kas lapsed lihtsalt AITAVAD vanemaid või teevad tööd vanemate ASEMEL, s.t. et vanemaid tööle ei võeta, sest laste töö on odavam… Eestis siiski saavad lapsed ja vanemad marjade või seente kokkuostust ühepalju raha…
    Aga mõned Hiina kaubad on väga ilusad. Muide, kaugel nõukaajal olid Hiina ketsid väga minev kaup siinmail….

  4. Mari ütleb:

    Ma saan küll aru, et point on teine, aga mina olen u Diana vanune ja pärit l6una Eesti väksemast linnakesest ja mina v6in küll öelda, et meie kodus oli kogu aeg töötegemine – loomad, aiamaa, p6ld. K6ik suved möödusid p6llul, heina tehes. Tuppa saime hilis6htul. Peale kooli ka loomade talitamine jne jne. See oli suur hulk tööd aga see oli normaalne, st kuulus asja juurde. Mäletan selgelt, kuidas olin kade klassikaaslaste peale, kes käisid pioneerilaagris jne. Mina läksin muidugi igal suve hommikul oma vähemalt 0,5 ha suurust peedip6ldu k6plama v6i kartuleid v6i aiamaad rohima v6i heina segama (ja ma polnud meie kandis kindlasti ainuke). Rääkimata t6esti tundidest ja pikkadest päevadest marjametsades st Dianal on igal juhul ka 6igus.

Lisa kommentaar

