Tormine pyhapaev

Kui mitte kui millestki pole kirjutada, siis pikapeale mingi teema ikka leiab. Nii ka täna.  Kuigi mul on mitu blogi, on see Eesti blog just see , mis  viimasel ajal minu tähelepanu osaliseks on saanud.  Yheks põhjuseks on ka see, et saan sellele läheneda ilma VPNita. WordPress  pole veel Hiina  mainlandi poolt ära blokeeritud.  Blogger ja kõik gmailindusega seotud on aga sygava hiina supre silma all.  Nii et, kui te arvate et ma mulisen siin viimasel ajal liiga palju, siis seda just tänu sellele et mul lastakse veel muliseda…

Tänane päev on olnud võimsalt tuuline 50 km tunnis tuuleiilid igal pool Isegi 27nda korruse diivanil istudes tundsin kuidas diivan õrnalt värises.   Samas nägin ka kuidas liiv ja tolm yhest kohast teise  tuulele edasi liikus.  Otsustasin , et tänase päeva veedan ma oma mugaval diivanil mitte kui midagi tehes.  Kuid tegelikult   ei suutnud seda teha, kuna mul on siin yks imearmas 9  ja poole aastane, kes pidevalt oma nõudmistega mulle endast teada andis. Täna nõudis ta minult Jiaozi ehk siis Hiina pelmeene.  Hiina on Jiaozi  kohtasid täis. Paljudele IDA eurooplastele hiina pelmeenid ei istu just tänu sellele, et nad arvavad ,et NENDE maa Jiaozi on paremad kui siin. Ma vaidlen vastu.  Olen Hiinas ringi rännates saanud häid pelmeene, halbu pelmeene ja jubedaid pelmeene. Kuid olen saanud ka selliseid mis suus sulavad, mis panevad mind pelmeenidest unistama, ja mis panevad mind tagasi samasse kohta minema, et saaks rohkem.. Hetkel tahaks tagasi minna Nicki kodulinna, kus sain maailma parimaid Jiaozi sid.

KUna Gabriel nõudis,  siis ma mõtlesin, et no kurat, teen siis ise. Välja nagu eriti ka ei tahtnud minna,  ja koju tellimisega oleks need maha jahtunud.  Käärisin varrukad yles, ja valmistasin Gabrielile 2 täidisega pelmeene. Loomaliha ja krevettide.  Kõigepealt keetsin  ja siis praadisin ( pooleks).. Yhesonaga Jiaozi kahte moodi.  Valmistasin need ekstra suured, kuna teadsin, et meestele meeldivad suuremad pelmeenid. haha.

Kui valmis said, siis Gabriel kiitis, ja ytles, et need on paremad kui restorani omad.   Ja soovitas, et peaksime neid neljapäeval, mis on meie iganädalane koos kokkamise päev uuesti valmistama.    Ah jah.. serveerin neid alati koos musta äädikaga, mis on minu arust yks maailma parimaid. Ka nuudlid musta äädikaga on super head.. Mitte palun segi ajada balsamic äädikaga. Maitsed on väga erinevad.

Valmistan selliseid toite just siis kui Nicki kodus pole ,kuna talle eriti ei istu  POT stickers, voi dumplings, boi jiaozi, voi pelmeenid.  Yldiselt , talle ei istu väga paljud hakkligaha valmistatud toidud, kuna  ta ei tea mis hakklihas on. KUID ta on välja jätnud yhe väga väikese detaili. Kui ma poodi lähen võtan kaasa hakklina masina pildi, näitan poeletis liha kamaka peale, ja siis pildile, ning saan liha täpselt selle õiges vormis hakklihaks lasta ajada.  Creativity , my people, is very important. hehe.

Teiseks Gabrieli lemmik toiduks on –Suanla Tudou Si–Sour and Spicy Shredded potato, ehks siis Eesti keeles–Hapu ning vyrtsikas kartul liistudena, voi julienned… Kartul on kiirelt wokitatud rohkes õlis, chilly pipardes, ning mustas äädikas,  ja serveeritakse pool toorelt. Kuid maitse elamus missugune. Kui  yhe korra oled saanud õigesti valmistatud kartulid, tahad rohkem. Tavaliselt valmistan ma sellele juurde ka Mee ja balsaamic äädikaga valmistatud kana, mis võtab maks 7 minutit.   Algusest lõpuni selle toidu valmistamine võtab 30 min. Kõige raskem toiming on kartuli viilutamine peeneteks viiludeks.

Ma pole  ei tea mis gourmet kokk, kuid mulle meeldib toiduga jännata. Vahel unustan ennast tundideks kööki, yritades kokku panna oma 5 spice combot, või jännates mingi retsepti kallal mis tundub  võimatu. 

 Taaskord on kokkamine yheks mu suuremaks kireks,  kuid tahes tahtmata tulevad meelde kõik korrad, kui Regina mind aidata tahtis . Kui ta tahtis näha kuidas makaronid keevad, või kuidas beekon pannil säriseb, või kuidas ahjupraad ahjus kypseb. Vahel vedas ta tooli ahju ette ja vahtis ahju oma 10 minutit, ja siis ytles oma imearmsa häälega, etOH, vaata  liha pole enam punane–ÄKKI NYYD ON SEE VALMIS.? 

Meil oli Nickiga yks õhtu jutuajamine teemal lennukid ning lendamine. Nick kardab kõrgusi. Ta ei kannata lennukeid, kuid nagu kiuste peab ta tänu oma tööle ysna tihti lendama. Kui ta mõned päevad tagasi Pekingist Hangzhousse pidi lendama ja ilm oli omamoodi tuuline, siis Nick mainis muuseas ka ära, et tegelikult ta ei karda enam suremist.. Vähemalt saab ta siis Reginat näha ja mul käis sel hetkel sydame alt kylm jutt läbi, sest olen ise kaua, kaua kaua samamoodi tundnud, kuid siiski tahan elada kaua, et kogeda  kõike mis elu anda võib. ja Sellise kurva tooniga ma ka lõpetan. 


Lisa kommentaar

