Kus ma nyyd õieti taaskord elan? Õigemini millises sajandis?

Ma pole kindel kas selline ytlemine siia sobib, kuid tahaks kõva häälega välja karjuda .. IGNORANCE IS BLISS, ehk siis teadmatus on õndsus..

Kui ma rase olin arutasime Nickiga tunde sellest Millise auto istme me peame lapsele ostma. uurisime firmasid kus on kõige vähem  recall e olnud. Meie jaoks oli beebi turvalisus oluline.   Usas  elades juhtus mul vaid KORD kui ma ei saanud Gabrieli turvatooli panna, ja seda ka tänu oma lollusele. Viisin just oma mersu ylevaatusele ja unustasin autoiste laenumersusse panna.. Mul ei lähe see päev kunagi meelest. Tundsin ennast niiiii syydi…

Eestisse reisides väikesemate lastega  sain  yhelt tuttavalt mingisuguse  istme laenuks, mis sobis 8 kuusele väga hästi. Ilma poleks kyll julgenud ringi sõita.

Hiinas olles olen ennast aga haigeks muretsenud beebide hea olu pärast. JUST AUTODES.  Täiesti tavaline vaatepilt on et ema istub ees istmel ja tal on syles oma laps, ning vahel ka võibolla mingi sõbranna oma. Ja kellelgi pole turvavööd peal. OK. Hiina on hiina, Pekingi liiklus on yldiselt aeglane nagu tigu ja  et mingi suur CRASH toimuks ning kogu pere esiaknast välja lendaks  on yldjuhul vist mitte kunagi juhtuV. KUID kiirteedel, kus taksojuhid vuravad nagu neil on maailma suurim sitahäda, autod kihutavad kuidas   mis iganes võim neid juhatab.  Kellelgi turvavöösid peal pole ( Ja neile autodel ,millel on  need piiksuvad teada andjad et vaja kinnitada turvakas,  on ekstra ostetud fake  mis iganes asjad mis kinnitatakse turva vöö pistikusse…  Ja pisikesed beebid lapsed, kes iganes kellel tegelikult pole turvalisuse mõttes  mõtet istuda ees istmel IStuvAd seal.  AAAGGGhh..

Ja nyyd siis hea lugu selle kõige kohta. Meie tuttavad USAST( Ameeriklased muideks).  2 lapse ema.  Yks laps 2 aatane teine 9. Käisin nendega just yhel päeval lõunatamas ja ta võttis lapsed kaasa.  Pojal polnud koolipäeva.  Autosse istudes kysis ema minult, et kas ma tahaks ta last hoida, kuna neil tuvatooli pole ja ta valiselt ta poeg  aitab ta tytrel silma autosõitude ajal peal hoida, või siis ta paneb tytre esi istele… Ma vaatasin talle lahtise suuga otsa ja kysisin   otse välja.. ARE YOU FOR  REAL?  Ma sain vastuseks , et  see on ju hiina, miks ma peaksin teistest erinema ja nii ongi mugavam ja lihtsam? Kysisin mis siis turvalisusest ja sellest, et ise te kyll ameeriklased nõuate et kõik oleks teie standardite järgi, kuid miks sa siis ise seda super head  eeskuju kõigile ei loo…  Ta vaatas mulle otsa ja ytles.. SO? Mul polnud midagi selle peale öelda. See oli minu esimene ning ka viimane lunch selle  40ndates aastates tädiga…  Ma pole teda meie compoundil isegi kohanud. Pole kindel kas ta väldib mind, või väldin mina teda. Tean kyll millal ta oma tytrega väljas mängimas on…

Yldiselt . See pole veel kõik. Ysna tavaline  vaatepilt tänavalt on ka selline et ema isa ja laps istuvad mingi scooteri otsas ja kellelgi pole kiivreid. Milleks. Elame ju Hiinas  .

Ma ei saa aru.. MIKS visata need tõed millesse usud ustest ning akendest välja teades et see pole turvaline ning õige tegevus, kuigi oled sellesse kõigesse uskunud kogu aja?

Kõik teavad et teevad valesti, kuid teevad ikkagi.

Samas nyyd karistatakse alkoholi joobes sõitjaid kuni 5 aastase vangla karistusega( vahet pole palju alkot sees on ) .

Minu arust need emad või isad kes topivad oma lapsed esi istmele ilma turvavööta peaksid ka varsti mingisuguse karistuse endale saama.  One step at a time. Nii peab siin hiinas edasi liikuma….

Just my 10 Cents!!!!!

4 thoughts on “Kus ma nyyd õieti taaskord elan? Õigemini millises sajandis?

  1. jänes hiinas ütleb:

    ma olen ka mõelnud, et kuidas need lapsed küll ellu jäävad, kes ratastel, mopeedidel ja ise-tegin-kodus-pool-auto-pool-jalgratta-masinatel ripuvad või kõõluvad. päris õõvastav on vaadata seda kõike.. ja samas on laps hiinas ju väike jumal, miks siis tema turvalisuse eest ei hoolitseta? (paar päeva tagasi nägin, kuidas üks vanaema kandis oma pubekast poja (kes tast mitu pead pikem oli) koolikotti. vangutasin kohe pead omaette..)

  2. caliwitch ütleb:

    .Pekingis on veel ok, siin ei tohi mootoratastega vurada. Chongqinis ja Sizhuanis oli taitsa porgu lahti. Kiired mootorattad yhest kohast teise vuramas.
    Ja olen tahele pannud ka seda et austus vanemate vastu on ka hiinas kadumas . Lapsed yyrgavad nagu segased toidu poes, ema pistab ameerika oreo kypseise suhu ja hea vaikne jalle viieks minutiks olla. Tundub , et kannatus on koigis loppemas…

  3. Mari-Ly ütleb:

    Mina olen ka selline ema, ma nimetan seda fatalismiks aga vòib ka budismiks. Kui peab juhtuma siis juhtub nagunii ja mulle kàib lausa nàrvidele selline turvalisusest jahumine ( vòin ju vahel olla sinuga teist meelt).
    Kord sòitis mu mees sòpradega 30 km/h teelt vàlja vastu posti. Sòbrad tulid autost vàlja naerdes… tema mitte. Tema oli peaga vastu posti làinud ning koomas mitu pàeva. Ka kurdiks jài ùhest kòrvast kogu eluks… Elu òppetund, tal oli seda teiseks asjaks vaja.
    Kui juhtuma peab siis juhtub igal juhul. Kes vàhekenegi puutub kokku arstidega vòi ravimisega vòi paljude haigetega see tegelikult teab seda ja on pisut fatalistlikum kui teised…
    MInu laps sòidab toolis aga kui me kiirteel 160 kiirusel laksu teeks siis ellu ei jààks keegi, vàhemalt jààb autosse, ei lenda kuhugi kes teab kuhu. Oleme koos🙂
    Itaalias vòetakse load kuuks àra ja saab suure trahvi, seega sòidab ka sellepàrast toolis aga Eestis sòidab ka ilma, kas sùles vòi taga rihmaga kinni. Kamoon, Eesti liikuls on nii aeglane ja uimane…
    Igatahes Tais sòitsime kolmekesi mopeediga ringi ja mujal ka kus vòimalik, naudime vabadust!
    Ma olen muidu ka hàsti iisi…

  4. caliwitch ütleb:

    Mari-ly. Loomulikult sa ei pea minuga yhte meelt olema. Ei ootagi seda.😀

Lisa kommentaar

